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Mensajes - Leeg

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Guías / Cambio de oficio: Monk
« en: 28 de Abril de 2016, 10:52:24 pm »
Cambio de oficio: Monk

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Acolyte
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Monk
1. Ve a la [abadía de los monjes] situada un mapa al este, un mapa al norte y dos mapas al este de [Prontera]. Una vez dentro, habla con el [NPC Guarding Monk] , ubicado en (prt_monk 59, 247).



2. Entra al edificio de la abadía por el portal situado en la esquina inferior derecha del mapa, ve al otro lado de la habitación, cruza el portal y habla con el [NPC Sensei Moohae], situado en (monk_in 99, 58). Este te pedirá uno de los siguientes sets de objeos:





Set 1    5 Cyfar, 10 Yellow Herb, 10 White Herb
Set 2    5 Solid Shell, 20 Shell, 5 Zargon
Set 3    5 Porcupine Quill, 10 Bug Leg, 20 Cobweb
Set 4    5 Sticky Mucus, 10 Earthworm Peeling, 20 Green Herb
Set 5    10 Tooth of Bat, 5 Bear Footskin, 20 Poison Spore
Set 6    30 Stem, 5 Jellopy, 10 Worm Peelings
Set 7    20 Yoyo Tail, 5 Iron Ore, 3 Blue Herb


3. Cuando hayas entregado los objetos, tendrás que hablar con el [NPC Touha], situado en en la esquina superior derecha de la abadía, concretamente en (prt_monk 251, 255). Este NPC recitará al azar uno de estos tres fragmentos que deberás repetirle después:



Fragmento 1
And sheperds we shall be, for thee my lord for thee. Power path decended forth from the hand so our feet may swiftly carry out thy command and we shall flow a river forth thee and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii et Spiritus Sancti.
Fragmento 2
I seek the path of enlightenment. We monks shall hold true to what we believe and will help protect others through the teachings we learn through our lives. In nomine Patris, et Filii et Spiritus Sancti.
Fragmento 3
I commit myself to veritas and aequitas. I will follow my path to enlightenment and purity. I will protect my brothers with life. Evil shall never be victorious while I breathe. In nomine Patris, et Filii et Spiritus Sancti.


4. Tras recitar con éxito el fragmento asignado, ve a hablar con el [NPC Boohae], situado en la esquina inferior izquierda del mapa, concretamente en (prt_monk 57, 179). Este NPC te dejará elegir entre hacer dos pruebas: una Maratón o una Recolecta de setas. Se recomienda elegir el segundo, dado que el primero es más difícil. Puedes cambiar de opción siempre que quieras hablando de nuevo con este NPC.



Si eliges hacer la Maratón, habla con el [NPC Door Keeper] situado en (prt_monk 199, 169). Después, entra en el edificio de la abadía a través del portal que hay justo a tu lado y habla con el [NPC Bashu], situado en (monk_test 329,61). Dile que quieres hacer la maratón. El mapa de la maratón tiene forma de anillo y cuenta con algunos agujeros por los que puedes caerte.





Si eliges hacer la Recolecta de setas, habla con el [NPC Bashu], situado en (monk_test 329,61) y elige "Collect Mushrooms". Serás transportado a otro mapa donde tendrás que reolectar 30 Gooey Mushrooms y 30 Orange Mushrooms. Cuando los tengas, dirígete al NPC que te permite salir, ubicado en (prt_monk 224, 180).

5. Ahora ve a hablar con el [NPC Tomoon], situado dentro del edificio de la abadía atravesando el portal que hay detrás de Bashu, concretamente en (monk_test 319,139). Este te enviará a un laberinto de paredes invisibles con monstruos. Tendrás que cruzar estas tres habitaciones siguiendo uno de los caminos marcados en la siguiente imagen:





6. Cuando salgas del laberinto, habla de nuevo con el [NPC Tomoon]. Recibirás una Green Potion que debes usar de inmediato haciéndole doble clic.

7. Finalmente, vuelve a hablar con el [NPC Moohae] para cambiar de oficio a Monk. Si tu nivel de oficio es 50, recibirás un Knuckle Duster [3], de lo contrario recibirás un Waghnak [3].

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Guías / Cambio de oficio: Priest
« en: 28 de Abril de 2016, 10:00:41 pm »
Cambio de oficio: Priest

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Acolyte
Recompensa: Cambio de oficio a Priest
1. Dirígete a la [iglesia de Prontera] y habla con el [NPC High Bishop] situado en la primera habitación a mano izquierda, concretamente en (prt_church 16, 41).





2. Ahora debes visitar a los tres NPC de la quest de Acolyte.
Si tu nivel de oficio es 50, no tendrás que superar esta parte de la prueba.

Mother Marthilda: Ve a [Morroc] y utiliza la salida que hay al norte para abandonar la ciudad. Aparecerás en (moc_fild07). El NPC que buscas se encuentra en la [esquina noroeste del mapa (41, 355)].



Father Yosuke: Dirígete a [Geffen] y ve dos mapas hacia el este para llegar a (prt_fild00). El NPC que buscas se encuentra en el [centro del mapa], justo en (208, 218).



Father Rubalkabara: Desde [Prontera], dirígete un mapa a la derecha, un mapa hacia arriba y otro mapa a la derecha. Estarás en (prt_fild03). Ahora debes dirigirte al portal que hay al este en este mismo mapa. Se trata de la entrada al St. Capitolina Abbey, en el mismo portal encontrarás al NPC que buscas.




3. Cuando hayas visitado a los tres NPC, vuelve junto al [NPC High Bishop] en la [iglesia de Prontera] y habla con él. Este te conducirá a otra habitación.

4. Haz clic en la sala de chat que hay sobre el [NPC Father Peter] pasar a la siguiente prueba. En la primera habitación tendrás que acabar con todos los monstruos que aparezcan. Recuerda que puedes matarlos con Heal. En la segunda habitación debes pasar por delante de cuatro NPC (Deviruchi, Doppelganger, Dark Lord y Baphomet) sin aceptar ninguna de sus propuestas o tentaciones. Contesta "Silence!", "No deal... Doppelganger", "I'll never listen to you" y "Begone, vile fiend!", "No, Baphomet. You lose".

5. A continuación, tendrás que pasar por una habitació infestada de monstruos. No es necesario que acabes con ninguno de ellos, simplemente corre hacia la salida situada en el otro extremo de la habitación.

6. Cuando salgas de esa habitación, serás transportado de vuelta junto al [NPC High Bishop]. Habla con él.

7. Ve a hablar con el [NPC Sister Cecilia] situado al otro lado de la habitación. Contesta a sus preguntas: "Yes", "No", "Yes", "Yes", "No", "No", "Yes".



8. Vuelve de nuevo junto al [NPC High Bishop] y habla con él para hacerte Priest. Recibirás un Bible [2] si tu nivel de oficio es 50, de lo contrario recibirás un Book [3].

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Guías / Cambio de oficio: Rogue
« en: 28 de Abril de 2016, 02:41:44 pm »
Cambio de oficio: Rogue

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Thief
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Rogue
1. Ve al [faro de Pharos] en (cmd_fild07 193, 117), dos mapas al sur y dos mapas al oeste de Morroc.



2. Una vez dentro, habla con el [NPC Rogue Guildsman], situado en (in_rogue 363, 123). Tendrás que responder a una serie de preguntas y acertar un 90% de las mismas.



Set de preguntas 1
Which monster drops a slotted Gladius? Kobold
Which monster drops a slotted Main-Gauche? Hornet
Choose the class that is able to create unique potions. Alchemist
Choose the weapon that Rogues aren't allowed to use. Katar
Choose the property that the Hode monster possesses. Earth
Choose the monster that is unable to be tamed for as a Cute Pet. Creamy
Choose the monster that receives more damage from a Dagger with the Fire property. Hammer Goblin
Choose the town that doesn't have any guild castles. Alberta
Choose the plant that drops Blue Herbs. Blue Plant o Shining Plant
Choose the monster that does not have the Undead property. Familiar

Set de preguntas 2
By what percentage is the flee rate increased when a Thief masters the Improve Dodge? 30
Choose the monster that detects a characters using the Hiding or Cloaking skill. Argos
Choose the location where Thieves can change their jobs to Rogues. Paros Lighthouse
In which town can Novice change their Jobs to Thieves? Morroc
Choose the card that does not affect the DEX stat. Mummy Card
So what's cool about being a Rogue? Cualquier respuesta es correcta
When is it possible to change from Thief to Rogue? At Job Level 40 o At Job Level 50
You want to dye your hair blue. What town do you go to, and in which directing, with 12 o'clock being North. Prontera, 7 o'clock
Choose the mushroom that is required on the Thief job change quest. Orange Gooey Mushroom o Orange Net Mushroom
Choose the card that least benefits the Rogue class. Elder Willow Card

Set de preguntas 3
Choose the skill necessary for learning Stalk. Hiding
In comparison to the Merchant's Level 10 Discount skill, how much more of a discount, in terms of percent, can a Rogue get with Level 10 Haggle skill? 1 %
What is the correct description for the skill, Mug? Steal Zeny from monsters
How many Rogues does it require to activate the skill, Slyness? 2 Rogues
Choose the skill that you can learn at Level 5 Divest Helm. Divest Shield
Choose the skill which allows its user to move while hiding. Stalk
Choose the card that increases the accuracy rate of its owner. Mummy Card
Choose the monster that receives more damage with its attacked by a weapon with the Vadon card (20 % more damage on Fire property). Elder Willow
How much SP does the skill Double Attack require when used with a Dagger? Passive skill, no SP required.
Choose the most efficient dagger to use in the Byalan Dungeon. Wind Main-Gauche


3. Cuando hayas completado esta parte, tendrás que hablar con el [NPC Mr. Smith] situado en el piso de arriba, concretamente en (in_rogue 376, 23). Te pedirá una serie de objetos pertenecientes a uno de estos sets:



Set 1
10 000 zeny, 5 Red Herb, 5 Fluff, 5 Clover, 5 Iron Ore, 5 Empty Bottle, 5 Chrysalis, 5 Spawn, 5 Tooth of Bat, 5 Feather of Birds, 5 Talon, 5 Monster Feed, 5 Animal Skin, 5 Stone Heart, 5 Scorpian Tail, 5 Yoyo Tail, 5 Yellow Gemstone, 5 Raccoon Leaf

Set 2
10 000 zeny, 10 Yellow Herb, 10 Shell , 10 Grasshopper's Leg, 10 Bear's Footskin

Set 3
10 000 zeny, 10 Garlet, 10 Snake Scale, 10 Green Herb, 10 Crab Shell

Set 4
10 000 zeny, 10 Skel-Bone, 10 Decayed Nail, 10 Horrendous Mouth, 6 Blue Herb

Tras entregar todos los objetos, ahora tendrás que visitar a uno de estos tres NPC elegido al azar: Aragham Junior, Hollgrehen Junior o Antonio Junior.

Ruta de Aragham Junior
4. A Este NPC se encuentra situado un mapa al este del clan de Rogues, debes pisar un portal situado exactamente en (cmd_fild09 106, 195).
Contraseña: Aragham never hoarded upgrade items.
Una vez dentro, tendrás que superar una última prueba que consiste en atravesar un pasadizo subterráneo. No es necesario que mates a ningún monstruo.



Ruta de Hollgrehen Junior
4. B Este NPC se encuentra situado un mapa al este del clan de Rogues, debes pisar un portal situado exactamente en (cmd_fild09 335, 143).
Contraseña: My Father never hoarded upgrade items.
Una vez dentro, tendrás que superar una última prueba que consiste en atravesar un pasadizo subterráneo. No es necesario que mates a ningún monstruo.



Ruta de Antonio Junior
4. B Este NPC se encuentra situado un mapa al norte y un mapa al oeste del clan de Rogues, debes pisar un portal situado exactamente en (cmd_fild04 304, 179).
Contraseña: Antonio doesn't enjoy destroying upgrade items.
Una vez dentro, tendrás que superar una última prueba que consiste en atravesar un pasadizo subterráneo. No es necesario que mates a ningún monstruo.



5. Finalmente, de nuevo en el Clan de los Rogues, habla con el [NPC Rogue Guildsman] situado en (in_rogue 363, 123) para cambiar de oficio a Rogue. Si tu nivel de oficio es 50, recibirás un Gladius [3], pero si es inferior recibirás un Gladius [2].

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Guías / Cambio de oficio: Assassin
« en: 28 de Abril de 2016, 01:03:07 pm »
Cambio de oficio: Assassin

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Thief
Recompensa: · Cambio de oficio a Assassin
· Daga o Katar
1. Ve al [Clan de Asesinos] situado dos mapas al sur y dos mapas a la este de [Morroc], concretamente en (moc_fild16 205, 296). La entrada a la guarida se encuentra en la parte central superior del mapa.



2. Una vez dentro, habla con el [NPC Guildsman], ubicado en (in_moc_16 19, 33). Este te llevará a otra habitación para comenzar la prueba.



3. En esta habitación, camina cerca del [NPC Guildsman] situado en (in_moc_16 25, 90), para hablar con él y para pasar a la siguiente habitación.



4. Ahora camina hacia delante y un NPC oculto aparecerá. Este te hará diez preguntas y debes acertar nueve de ellas para continuar.
Si tu nivel de oficio es 50, sólo tendrás que responder a un set de preguntas.

Set de preguntas 1
Choose the correct amount of the maximum dodge rate increase from the 'Increase Dodge' skill when at level 10. 30
Choose a monster which detects hiding/cloaking Thieves and Assassins. Andre
Choose a group of weapons that cannot be used by an Assassin at once. Katar + Maingauche
Choose the town where Thieves can change their jobs. Morocc
Choose a card that does not affect the AGI stat. Whisper Card
Choose the correct specialty of the Assassin class. Todas son correctas
Choose the maximum AGI bonus an Assassin can get at job level 50. 10
Choose the item that an Assassin cannot equip. Helm
Choose the job change item for Thief. Orange Gooey Mushroom o Orange Net Mushroom
Choose a card that would typically benefit an Assassin the least. Elder Willow card

Set de preguntas 2
Choose the skill that is not required to learn Grimtooth. Level 2 Right hand Mastery
What property does Enchant Poison possess? Poison
How does Level 4 'Right hand Mastery' work? Recover 90% of damage decrement
What is the item required for using Venom Dust? Red Gemstone
Which skill can you learn when you reach Level 5 Enchant Poison? Venom Dust
Among the following skills, which allows you to become invisible while moving? Cloaking
From the following, choose the thing unrelated to using Venom Splasher. Red Gemstone
Which monster is weak to a weapon with Vadon card (20% damage on Fire monster). Elder Willow
How much SP does Double Attack use? It's a passive skill and doesn't use SP.
What is the best elemental Main Gauche to use when hunting in Izlude dungeon? Wind Main Gauche

Set de preguntas 3
Which monster drops a slotted Katar? Desert Wolf
Which monster a slotted Jur? Martin
Which class is allowed to craft elemental weapons? Blacksmith
Choose a weapon which is not Katar class. Gladius
What property do Izlude dungeon monsters possess? Water
Which monster cannot be a Cute Pet? Roda Frog
Choose a monster that Fire property daggers work the best on. Hammer Goblin
Choose the non-elemental Katar. Infiltrator
Which is the uncommon monster? Ghostring
Choose the monster that is not Undead. Spore


5. Tras responder a las preguntas, entra en la sala de chat del [NPC Test Guide], situado en (in_moc_16 21, 165). Serás transportado a una nueva habitación donde tendrás que acabar con un total de 6 monstruos que tengan el nombre Job change target. Si matas a algún monstruo que no se llame de esta forma, tendrás que volver a empezar.



6. En la siguiente parte de la prueba simplemente tendrás que correr hacia el otro lado de la habitación huyendo de los Mummies y las Hydras.

7. Tras esto, serás transportado a una serie de habitaciones que tienen todas el mismo aspecto. Tendrás que atravesarlas todas hasta llegar a una habitación grande con paredes invisibles. Debes recorrer este laberinto hasta llegar al [NPC Guildmaster] situado al otro lado, concretamente en (in_moc_16 149, 80).





8. Habla con este NPC y te hará una serie de preguntas en las que puedes contestar lo que quieras. Si tu nivel de oficio es 50, podrás elegir entre recibir como premio un Jur [3], un Katar [2], un Main Gauche [4] o un Gladius [3]. Si tu nivel de oficio es inferior, recibirás al azar un Jur [2], un Stiletto [3] o un Katar [1]. Además, recibirás un Necklace of Oblivion y serás enviado a la entrada del Clan de Asesinos.

9. Habla con el [NPC Guildsman] con el que hablaste al principio, situada en la entrada del clan, y muéstrale el Necklace of Oblivion para cambiar de oficio a Assassin.

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Guías / Cambio de oficio: Alchemist
« en: 27 de Abril de 2016, 10:32:43 pm »
Cambio de oficio: Alchemist

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Merchant
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: · Cambio de oficio a Alchemist
· Manual de pociones (al azar)
· Mineral (al azar)
1. Ve a [Al De Baran] y entra al edificio situado en la esquina inferior izquierda, concretamente en (aldebaran 68, 56). Una vez dentro, habla con el [NPC Alchemist Guildsman] para empezar la prueba para hacerte Alchemist. Tendrás que pagar 50 000 zeny y entregar uno de estos objetos: 7 Berserk Potion (compradas en Comodo), 7 500 Fire Arrows (compradas en Barco Hundido) o 100 Mini Furnaces (comprados en Geffen). También puedes entregar 1 Hammer of Blacksmith o 1 Old Magicbook en lugar de los otros tres objetos para continuar.





2. Tras haber entregado los objetos, baja por las escaleras hacia una habitación en forma de estrella. Camina todo recto y entra por la segunda habitación a la derecha. Habla con el [NPC Fastidious Alchemist] y responde a sus preguntas.
Si tu nivel de oficio es 50, no tendrás que superar esta parte de la prueba.



Preguntas de matemáticas

    13+25+37+48 = 123
    12+23+34+45 = 114

    1,000-58-214-416 = 312
    1,000-36-227-348 = 389

    14*17*3 = 714
    12*24*3 = 864

    10,530/3/5/2 = 351
    9765/3/5/7 = 93

    (35*19) - (1,792/7) = 409
    (47*28) - (1376/4) = 972

    (2,368/8) + (24*17) = 704
    (2,646/7) + (13*28) = 742

Preguntas de descuento

    Red Potion (12), Fly Wing (5) Butterfly Wing (1) = 909z
    Red Potion (6), Green Potion (7) Fly Wing ( 8 ) = 798z
    Green Potion (15), Magnifier (6), Trap (4) = 934z

Preguntas de peso

    3 Ring Pommel Sabers, 4 Caps, 2 Boots = 550
    2 Ring Pommel Sabers, 3 Caps, 3 Boots = 480
    3 Scimitars, 2 Helms, Coat = 450

Preguntas de defensa

    Buckler, Coat, Gas Mask, Big Ribbon, Fillet, Sakkat, Glasses = 20
    Biretta, Manteau, Opera Mask, Ribbon, Muffler, Boots, Earmuffs = 20
    Mirror Shield, Leather Jacket, Mr. Smile, Silk Robe, Wedding Veil, Muffler,Eye Patch = 12

Preguntas de ganancias

    5 Helms
        Standard price = 44 000z
        24% discount = 33 440z
        20% discount selling price = 35 200z
        Profit (35,200-33,440)*5 = 8 800z

    4 Padded Armor

        Standard price = 48 000z
        24% discount = 36 480z
        20% discount selling price = 38 400z
        Profit (38,400-36,480)*4 = 7 680z

    3 Tights

       Standard price = 71 000z
       24% discount = 53 960z
       20% discount selling price = 56 800z
       Profit (56,800-53,960)*3 = 8 520z


3. Tras responder a todo, sal de la habitación, sigue hacia caminando hacia abajo y entra por el primer portal a tu derecha. Habla con el [NPC Studying Man].



Nota: Si le entregas una Illusion Flower a este NPC, podrás saltarte toda la prueba y pasar directamente al último paso en el que te conviertes en Alchemist.

Este NPC te pedirá los siguientes objetos para continuar:
1 Red Herb, 1 Yellow Herb, 1 White Herb, 3 Empty Bottles, 3 Medicine Bowls (puedes comprar estos últimos en el piso de arriba).

Tras entregar los objetos, tendrás que elegir las siguientes opciones:
· Prepare the Medicine Bowl
· Put some herbs in the Medicine Bowl
· Crush the herbs
· Pour clean water
· Continue crushing the herbs
· Pour it in an empty bottle

4. Sal de la habitación y dirígete hacia tu izquierda, entra por el portal y habla con el [NPC Experiment Expert]. Ahora necesitas recolectar estos objetos: 1 Alcohol, 1 Detrimendextra, 1 Karvodailnirol y 2 Empty Bottles



5. Cuando tengas esos objetos en tu poder, ve a la Mansión de [Alberta], situada en (alberta 102, 222) y sube al piso de arriba. Accede a la segunda habitación a tu derecha (alberta_in 133, 55). Habla con el [NPC Louitz] situado en la esquina, concretamente en (alberta_in 130, 54).






6. Ve a [Geffen] y habla con el [NPC Aure Dupon] situado cerca de la salida este de Geffen, concretamente en (geffen 181, 114).



7. Ve a la esquina inferior derecha de [Geffen] y entra en el edificio. Sube al segundo piso y Habla con el [NPC Morgenstein] situado en (geffen_in 141, 140). Aprovecha también para comprar 5 Mini Furances en este mismo edificio, los necesitarás más adelante.





Nota: No necesitas hablar otra vez con este NPC para hacer la quest de Mixture y Counteragent. Eso no forma parte de la quest de cambio de oficio.

8. Vuelve a [Al De Baran] y ve una vez más junto al [NPC Experiment Expert]. Tendrás que responder a algunas preguntas:

What item is required to form the Counteragent?   Todas las respuestas son correctas
Which of the following item is not required in forming the Counteragent?   Karvodailnirol
What item is required to form the Mixture?   Todas las respuestas son correctas
Which of the following item is not required in the process of forming the Mixture?   Detrimindexta


9. Ve a la primera habitación habitación situada a la izquierda en la habitación con forma de estrella y habla con el [NPC Chief Researcher] (alde_alche 145, 19). Tendrás que realizar un pequeño puzle en el que debes de reordenar unas letras.




Estas son las soluciones:

Set 1
 m p d i c f a r o g n k w a s     packman
 g b n o p r e f a r e t a s k     ragnarok
 u g n i s j e k c e o g n d p     opening
 r o e h n r o m c a i n p t t     potionmerchant

Set 2
 t m y a n y e o b n e g p r i     brigan
 o n c u t a p j l e r s v m u     vendor
 t v a r m e g p h e u b o y l     party
 q z a h n a i n b r d p t n c     partizan

Set 3
 s m i e x b w u n e t a g i r     tiger
 n i e g b o p d s o a u w r v     endure
 l r m g r e x t a v i n e d e     evergreen
 r o e h n r o m c a i n p t t     potionmerchant


10. Cuando acabes, vuelve a hablar con este mismo NPC para recibir una serie de objetos que te harán falta para la siguiente parte. No te deshagas de ellos ni los vendas. Además de esos objetos, necesitarás 5 Coal, 5 Mini Furnaces y 2 000 zeny.

11. Ve a [Yuno] y entra en el edificio situado en la esquina inferior izquierda de la ciudad, concretamente en (yuno 52, 105). Una vez dentro, sube las escaleras y habla con el [NPC Bain] y con el [NPC Bajin]. Entrégales los objetos que te había dado el NPC Chief Researcher.





12. Vuelve a [Al De Baran] y habla de nuevo con el [NPC Chief Researcher]. El experimento fracasará y recibirás un mineral o un Gold elegido al azar.

13. Finalmente, ve a hablar con el [NPC Master Alchemist] situado en el segundo piso del Clan de alchemists (se accede desde la entrada subiendo por las escaleras a mano derecha), concretamente en (alde_alche 101, 184), y tu oficio cambiará a Alchemist. Si eres nivel de oficio 50 recibirás un manual de pociones aleatorio.


51
Guías / Cambio de oficio: Blacksmith
« en: 27 de Abril de 2016, 11:48:05 am »
Cambio de oficio: Blacksmith

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Merchant
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: · Cambio de oficio a Blacksmith
· 30 Steel o 5 Steel
1. Ve a la herrería situada en la esquina inferior derecha de [Einbroch]. Una vez dentro, habla con el [NPC Guildsman] situado tras el mostrador, concretamente en (ein_in01 18, 28).





2. Coge el tren y dirígete a [Einbech]. Para ello habla con el [NPC Train Station Staff] situado la esquina superior derecha de [Einbroch]. Cuando llegues a [Einbech] dirígete a un edificio situado en el centro de la ciudad. Cuando estés dentro, habla con el [NPC Guildsman]. Ahora tendrás que contestar a una serie de preguntas:







Set de preguntas 1
Which town and local item don't match?   Alberta - Swordmace
What does the smith skill Hammerfall do?   Stun
What is a merchant not good at?   Running Fast
Where do you buy Blue Gems?   Geffen
Where is the Geffen Tool Shop from the tower?   8 o'clock
What weapon can't be used by merchants?   Bible
Which has the highest def?   Mink Coat
For Level 3 weapons, what is the Safe limit for upgrading?   +5
What can you make with Trunks?   Sakkat
What is the most important to merchants!?   All answers are correct

Set de preguntas 2
Which town and local item is mismatched?   Aldebaran - Hammer
How much does Jellopy sell for?   3z
What's necessary to make a shop?   Must have cart
Where is the merchant guild located?   Alberta
Where is the Morroc Weapon Shop from the center?   5 o'clock
What can't a merchant equip?   Claymore
What has the highest defense?   Mink Coat
For Level 3 weapons, what is the Safe limit for upgrading?   +5
Which monster doesn't drop iron ore?   Anolian
What is the most important to merchants?!   All answers are correct

3. Cuando hayas respondido correctamente a sus preguntas, este NPC te pedirá que le entregues una serie de objetos pertenecientes a uno de estos set:

Set 1
2 Steel, 1 Rotten Bandage, 2 Blue Gemstone, 1 Arc Wand [1]
Set 2
2 Star Dust, 2 Skel-Bone, 1 Zargon, 1 Gladius [2]
Set 3
2 Coal, 2 Shell, 2 Red Blood, 1 Tsurugi [1]
Set 4
8 Iron Ore, 1 Eye Bandage, 2 Blue Gemstone, 1 Arbalest [1]
Set 5
8 Iron, 1 Green Herb, 2 Animal Skin, 1 Ring Pommel Saber [2]

Nota: Recuerda que las armas de estos sets de objetos se pueden adquirir en las tiendas de NPC en distintas ciudades. Haz clic sobre el arma en cuestión para descubrir donde puedes comprarla.

4. Tras entregar todos los objetos necesarios, tendrás que entregar el objeto generado a un NPC en función del set de objetos que te haya tocado:

4-A. Si tienes el Arc Wand [1], debes ir a la esquina superior izquierda de [Geffen], un poco más abajo del clan de magos. Allí encontrarás al [NPC Baisulitst] para entregarle el objeto y recibir un Voucher.



4-B. Si tienes el Gladius [2] ve a [Morroc] y dirígete a la salida oeste de la ciudad pero no salgas por ella, baja un poco hacia abajo para hablar con el [NPC Wickebine], situado en (morocc 27, 112). Entrégale el arma y recibirás un Voucher.



4-C. Si tienes el Tsurugi [1] debes ir a [Lighthalzen] y hablar con el [NPC Krongast] situado en la esquina inferior derecha de la ciudad, concretamente en (lighthalzen 209, 80). Entréagle el arma y recibirás un Voucher.



4-D. Si tienes el Arbalest [1], tendrás que ir a [Payon] y entregarle el arma al [NPC Talpiz] ubicado en la esquina inferior derecha de la ciudad, concretamente en (payon 214, 79). Recibirás un Voucher.



4-E. Si tienes el Morning Star [1], dirígete a [Hugel]. Busca al [NPC Bismarc] en la esquina superior derecha, concretamente en (hugel 168, 183). Entrégale el arma y recibirás un Voucher.



5. Cuando tengas el Voucher, vuelve a la herrería de [Einbroch], donde se encontraba el [NPC Guidlsman] situado en (ein_in01 201,27), con el que empezaste la quest y entrégaselo.

6. Después dirígete al [NPC Blacksmith Guildsman] situado al fondo, concretamente en (ein_in01 24, 41). Tendrás que contestar a una serie de preguntas pertenecientes a uno de estos sets:



Set de preguntas 1
Which skill is needed for discount?   Enlarge Weight Lv 3
What effect does hammerfall have?   Stun
How much zeny is taken when Mammonite 10 is used?   1,000z
How much money is saved with max discount??   24 %
How much can you earn with max overcharge?   24 %

Set de preguntas 2
Which monster drops steel?   Skeleton Worker
What can you make with Red Bloods?   Flame Heart
Which ore do you have the most of in storage?   Red Blood o Green Live o Crystal Blue
What kind of monsters are weak against wind weapons?   Water
How many irons are needed to make steel?   5

Set de preguntas 3
What do you do when you find a person in distress?   Ask what they need o Talk for a bit
Where do you learn change cart?   Alberta
From the center of Einbroch, in which direction is the Blacksmith Guild??   5 o'clock
Which town has the most smiths?   Einbroch
Which stat affect forge?   DEX

7. Finalmente, recibirás un Hammer of Blacksmith y ahora debes ir a hablar con el [NPC Guildsman] con el que empezaste la quest para cambiar de oficio a Blacksmith. Si tu nivel de oficio es 50, recibes 30 Steel, de lo contrario recibes 5 Steel.

52
Guías / Snowysnow Quest
« en: 26 de Abril de 2016, 11:36:29 pm »
Quest Snowysnow

Requisitos:
Nivel de base: Ninguno
Objetos: · 1 Squid Ink
· 1 Sticky Mucus
Recompensa: Aleatoria entre:
· 5-10 Candy
· 5-10 Candy Cane
· 5-10 Well-baked Cookie
· 1-2 Piece of Cake
1. Busca al [NPC Snowman], el muñeco de nieve de [Lutie] situado en (Lutie 133, 112). Habla con él y selecciona la opción coloreada de azul que dice "Snowysnow?". Puede que tengas que hablar con él varias veces hasta que te hable de alguien llamado Poze.



Nota: Si estás haciendo esta quest como requisito para la quest de cambio de oficio a Bard, tienes que hablar con el [NPC Duffle] situado en una vivienda en la zona norte de [Lutie], concretamente en (Lutie 189, 275). A continuación, tendrás que hablar de nuevo con el [NPC Snowman] para que te hable de Poze.





2. Ve a la izquierda de la entrada a la fábrica de juguetes para encontrarte con el [NPC Poze], situado en (Lutie 117, 303). Habla con él.



3. Ahora ve al sureste de la entrada a la fábrica de juguetes y habla con el [NPC Uncle Hairy] situado fuera de una vivienda. Te pedirá que le entregues 1 Squidk Ink y 1 Sticky Mucus.



4. Ve a la izquierda del árbol de navidad gigantesco, concretamente a (lutie 122, 159) y entra en la vivienda. Una vez dentro, habla con el [NPC Lenient Aunt].





5. Vuelve junto al [NPC Snowman] y habla con él. Selecciona la primera opción, la que está coloreada de azul.

6. Ve de nuevo a hablar con el [NPC Lenient Aunt].

7. Busca al [NPC Hashokii] situado al sur del árbol de navidad gigantesco. Habla con él y pregúntale por el muñeco de nieve.



8. Ve a la derecha del árbol de navidad gigantesco y habla con el [NPC Little Boy] primero y con el [NPC Little Girl] después.



9. Vuelve una vez más junto al [NPC Snowman] y selecciona otra vez la opción coloreada de azul. Recibes una recompensa aleatoria y finalizas la quest.

53
Guías / Cambio de oficio: Bard y Dancer
« en: 26 de Abril de 2016, 10:04:46 pm »
Cambio de oficio: Bard

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Archer
Objetos: · 1 Flor
· 1 Sticky Mucus
· 1 Squid Ink
· Trunks (opcionales)
Quests necesarias: Snowysnow Quest
Recompensa: · Cambio de oficio a Bard
· Instrumento (Violin, Mandolin, Lute o Harp)
1. Busca al [NPC Wandering Bard] en [Comodo], concretamente en (comodo 226, 123) hacia derecha desde la Kafra. Te pedirá que le entregues una flor, que puede ser cualquiera de estas: Hinalle, Ment, Aloe, Illusion Flower, Witherless Rose, Singing Flower, Izidor, FrozenRose.



2. Cuando le hayas entregado la flor, tendrás que ir a [Lutie] para hacerte amigo del muñeco de nieve.

Haz la siguiente quest: Snowysnow Quest

3. Cuando hayas completado dicha quest, vuelve a hablar con el [NPC Wandering Bard] de [Comodo]. Tendrás que repetir exactamente lo que él cante. Cuando lo hayas copiado todo correctamente, tu oficio cambiará a Bard. Tras esto, el NPC se ofrecerá a darte un instrumento a cambio de 60 Trunks. Dependiendo del tipo de Trunk que le entregues recibirás un arma distinta.

60 Trunk => Violin
60 Solid Trunk o Barren Trunk => Mandolin
60 Fine Trunk => Lute
60 Fine Trunk y nivel de oficio 50 => Harp


Cambio de oficio: Dancer

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Archer
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Zeny: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Dancer
1. Ve a [Comodo] y habla con el [NPC Bor Robin] situado junto a la Kafra. Este te llevará a la zona de la prueba de Dancer.



2. Una vez dentro, habla con el [NPC Aile] situado a la izquierda del escenario. Te pedirá que recolectes uno de los siguientes sets de objetos, pero no te los quitará del inventario.



Set 1
1 Sandals, 10 Black Hair, 20 Jellopy, 5 Yellow Potion, 2 Clam Shell
Set 2
1 Shoes, 20 Sticky Mucus, 3 Jellopy, 5 Red Potion
Set 3
1 Boots, 5 Earthworm Peeling, 10 000 zeny


3. Ahora debes dirigirte a la derecha del escenario para hablar con el [NPC Bijou], que te hará una serie de preguntas a las que tendrás que contestar. Necesitar acertar un 80% de las respuestas para continuar.



Set de preguntas 1
What is the effect of 'Classical Pluck/Loki's Veil'?   Makes skills and magic unusable
After you have finished using an Ensemble skill with a partner what should you never do?   You tell the partner they did an insufficient job
When a partner activates the incorrect dance what should you do?   Point out the mistake
What is the name of the village where you can designate the change of your occupation to that of a Dancer?   Comodo
How many caves are directly connect to Comodo Village?   3
Which of the following is not able to be tamed?   Argiope
Who is the best Dancer?    Bijou
What is one of the main attractions of Comodo?   The Casino
What is my name?   Bijou
What is the effect of 'Lullaby'?   Make enemy asleep, in a 9x9 area

Set de preguntas 2
What is the effect of 'Dancing Lessons'?   The damage of whip type attacks are raised
While doing this type of dance, you wear special shoes that make loud sounds. What is this type of dancing called?   Tap dance
Choose the thing a Dancer cannot do.   Use a 2-Handed Sword
What is the town where Dancers stay the most?   Comodo
What person can perfrom the most beautiful dances?    Bijou
The Dancer, in comparison with other occupations, has what advantage?   Dance Capability
What is the Casino managers name?   Moo
As for the item which the Dancer cannot equip?   Two-handed Sword
Do you think this test is boring?   Give me more questions
How many lighthouses exist on Comodo Island?   1

Set de preguntas 3
The Dancer's dance, Lady Luck, increaces which of the following?    Critical Attack Rate
Of the following, which can you not consider to be a dance?    Lightning Bolt
Which of the following best describes a Dancer?    A person who dances
Which of the following cannot be associated with Comodo?    A lot of thieves
What is the name of the region North West of Pharos Lighthouse?    Comodo Beach
Who is the most beautiful dancer?    Bijou
Of the following, who can perform together with a Dancer?    Bard
Which of the following is not a specialty of Comodo?    Shining Stone
Who is the manager of the Comodo Casino?    Moo
Who accepts the Dancer job change applications?    Aile


4. Tras responder a las preguntas, tendrás que subir al escenario. Debes acercarte a un NPC que se encuentra detrás del escenario con un chat sala de espera y acceder a él para ponerte a la cola para la siguiente parte de la prueba. Antes de comenzar, es recomendable asignar a alguno de los atajos de teclado las habilidades Improve Concentration, Arrow Shower o Double Strafe.



El baile que debes realizar consiste en los siguientes pasos:
  • Atrás
  • Adelante
  • Izquierda
  • Derecha
  • Centro
  • Quieta
  • Improve Concentration
  • Izquierda
  • Adelante
  • Derecha
  • Quieta
  • Izquierda, Centro, Derecha, Atrás
  • Derecha
  • Izquierda, Centro, Adelante, Atrás
  • Izquierda, Centro, Adelante, Atrás
  • Adelante
  • Izquierda
  • Centro
  • Arrow Shower o Double Strafe

5. Finalmente, vuelve a hablar con el [NPC Bijou] para cambiar de oficio a Dancer. Recibes un Line si tu nivel de oficio es 50, o un Rope si tu nivel de oficio es inferior a 50.

54
Guías / Cambio de oficio: Hunter
« en: 25 de Abril de 2016, 10:33:50 pm »
Cambio de oficio: Hunter

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Archer
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Hunter
1. Dirígete a [Hugel] y entar en una casa situada en la parte superior derecha del mapa. Una vez dentro, habla con el [NPC Hunter Guildsman]. A continuación, tendrás que contestar a una serie de preguntas y obtener una puntuación mínima de 90 puntos. Cada pregunta acertada te dará 10 puntos.





  • You are an Archer, and you don't know where you should go to hunt. What do you do?
    Quietly ask a person passing by.
    o
    Wander around alone and search for a place.
  • So you've decided on a place to hunt. You're going to hunt the monsters known as Hodes in the Sograt Desert. But you're in Payon! How do you get to the desert?
    Use the Kafra service.
    o
    Walk with a friend
  • There is no Priest to ask for a warp, and no friend is around to walk with you. You must use the Kafra service, but you have no Zeny! How would you go about to make the Zeny that you need?
    Sell items I do not need
    o
    Hunt at a nearby field.
  • So you finally arrive at the Sograt Desert. But you realize that Hodes are a bit too strong for you to hunt alone. What is your solution to this situation?
    Go back to town.
  • Let's say you were having too much trouble hunting Hodes and returned to town. Now you are out of HP and a Priest happens to be around. How would you ask for a Heal?
    Would it be possible to get a Heal, please?
  • This time, you found a rare item while you were going through your inventory. You go out to sell the item, and there are many people with stores and chatrooms open. What is the best way to sell your item?
    Open a chatroom and wait.
    o
    Look to see if anyone already wants it.
  • While you are waiting, someone is begging for items and Zeny. What should you do?
    Give some of my items and Zeny.
  • By now, you decide to go to the Maze by yourself. But on your way, you run into someone that is lost. What should you do?
    Tell them which way to go.
    o
    Guide them to their destination.
  • After meeting this lost person, you decide to get back to hunting. Just then, you find that someone is attacking a boss! What should you do?
    Watch, then attack when asked for help.
  • You are now very exhausted after your day of hunting. It's time to go back to town. But what's this!? You find an expensive item lying on the floor! What should you do with it?
    Try to find the owner.
    o
    Just walk by.


2. Cuando hayas completado esta parte de la prueba, tendrás que hablar con el [NPC Guild Receptionist] situado junto al mostrador en esta misma habitación, concretamente en (hu_in01 382, 382). Este te pedirá que recolectes para él un conjunto de objetos de uno de estos sets elegidos al azar:



Set 1
5 Claw of Desert Wolf, 5 Trunk, 3 White Herb
Set 2
9 Worm Peeling, 9 Shell, 9 Yellow Herb
Set 3
3 Dokebi Horn, 3 Piece of Egg Shell, 10 Fluff
Set 4
3 Venom Canine, 5 Red Herb, 3 Animal Skin
Set 5
3 Bill of Birds, 5 Skel-bone, 3 Green Herb
Set 6
3 Tooth of Bat, 1 Sticky Mucus, 1 Bear's Footskin
Set 7
2 Porcupine Quill, 1 Yoyo Tail, 1 Acorn


3. Cuando hayas entregado los objetos, dirígete a [Payon]. Tienes que buscar el [NPC Hunter] que se encuentra en dos ubicaciones distintas, pero tan solo uno de ellos te permitirá avanzar en la prueba. Como se determina al azar, tendrás que probar primero a hablar con el NPC en un sitio y después en el otro. La primera ubicación del NPC es en [Aldea de Arqueros], dentro del clan de arqueros, se trata del NPC situado en la habitación de la derecha. La segunda ubicación es en [Payon], justo en el centro, en el edificio situado a la derecha del palacio. El NPC que buscas se encuentra en la primera habitación a la derecha.









4. Cuando hayas dado con el NPC que te permite avanzar con la prueba, serás transportado a una sala de espera. Accede al chat para entrar al recinto de la prueba. Lo que tienes que hacer a continuación es acabar únicamente con 4 monstruos que se llaman Job Change Monster y dispones de 3 minutos para ello.

5. Una vez hayas matado a los 4 monstruos, dirígete al centro del mapa y haz clic en el [NPC Switch], esto activará una salida en la parte noroeste del mapa. Dispones de 30 segundos para tomar esa salida.

6. Cuando estés fuera, habla de nuevo con el [NPC Hunter]. Recibes un Necklace of Wisdom.

7. Vuelve a [Hugel] y habla de nuevo con el [NPC Hunter Guildsman] para que tu oficio cambiará a Hunter. Si tu nivel de oficio es 50, recibes un Hunter Bow, de lo contrario, recibes un Crossbow[2].

55
Guías / Cambio de oficio: Sage
« en: 25 de Abril de 2016, 01:39:43 pm »
Cambio de oficio: Sage

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Mage
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Zeny: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Sage
1. Ve a la Academia de Magos de [Yuno] situada en la parte noreste de la ciudad, concretamente en (yuno 323, 282).



2. Una vez dentro, habla con el [NPC Staff of the Academy] situado a mano izquierda. Tendrás que pagar 70 000z o entregarle un Old Magicbook y un Necklace of Wisdom. También tienes una opción adicional si le dices al NPC que el pago es excesivo y si la seleccionas, tendrás que pagar 30 000z y entregar 50 Clovers, 50 Feather y 25 Squid Ink.
Si tu nivel de oficio es 50, no tendrás que superar esta parte de la prueba.



3. Cuando hayas pagado o entregado los objetos correspondientes, ve a la siguiente habitación, sigue caminando por el pasillo y entra por el primer portal a la izquierda para hablar con el [NPC Written Test Professor], situado en (yuno_in03 105, 177). A continuación, tendrás que contestar a un total de 20 preguntas, cada pregunta que aciertes te dará 5 puntos y necesitas obtener un mínimo de 80 puntos para continuar.



Set 1
Choose the jewel that the Morroc Jewel Merchant does not sell.   Garnet
Choose the city where users cannot purchase Monster's Feed from an NPC.   Aldebaran
Choose the closest city to the Maze.   Prontera
Choose the monster that is a different type than the others.   Penomena
Choose the monster with the different attribute.   Giearth
Choose the monster that is different in size.   Argos
Choose the monster which does not drop 'Yggdrasil Leaf'.   Marduk
Choose the NPC that is irrelevant to the Priest job change quest.   Sir Windsor
Choose the NPC that is not a citizen of Morroc.   Antonio
Choose the Kafra lady who has gorgeous blue hair.   Pavianne
Choose the skill that is irrelevant to learning Fire Wall, the Mage skill.   Napalm Beat Lv4
How much SP can be restored when learning SP recovery at lvl 6 (without being affected by INT)?   18 sp
How many INT points does a Mage receive as a bonus at job lvl 33?   4
Choose the correct SP consumption and the skill duration for Improve Concentration lvl 5 (Archer skill).   45 / 80 sec
Choose the skill that is irrelevant to learning Maximize Power, the Blacksmith skill.   Skin Tempering
What is the correct defense rate and ability of Cute Ribbon?   1 / SP +20
Choose the class that cannot equip Saint Robe.   Thief
Choose the abnormal status that cannot be cured by Green Potion.   Curse
Choose the correct name for the ancient kingdom that disappeared somewhere in Geffen.   Geffenia
Choose the correct name for the tree that has become the root of this world.   Yggdrasil


Set 2
Choose the item that the Magical Tool merchant in Geffen does not sell.   Mantle
Choose the city where users cannot purchase Blade from an NPC.   Aldebaran
Choose the closest city to Glast Heim.   Geffen
Choose the monster that is a different type than the others.   Marin
Choose the monster that has a different attribute.   Smokie
Choose the monster that is different sized.   Drake
Choose the monster that does not drop 'Phracon'.   Peco Peco Egg (they all drop...)
Choose the NPC that is irrelevant to the Blacksmith job change quest.   Barcadi
Choose the NPC that is not a citizen of Al De Baran.   GOD-POING
Choose the Kafra lady who is the youngest among the staff.   Curly Sue
Choose the correct SP consumption and the number of evasions when using Safety Wall lvl 6.   SP 40, 7 times
Choose the correct amount of magic attack for Napalm Beat lvl 6.   MATK * 1.3
Choose the catalyst stone for Mage Solution no. 4 that is used for the Mage job change quest.   Carat Diamond
Choose the correct attack strength and SP consumption for Bash lvl 6, the Swordman skill.   280% / 15
Choose the skill that is irrelevant to learning Claymore Trap, the Hunter skill.   Remove Trap
Choose the correct defense and ability of Wedding Veil.   0 / MDEF +5
Choose the class that cannot equip Coat.   Novice
Choose the item that is not an ingredient for Blue Dyestuffs.   Karvodailnirol
When the world was created by the god Odin, what did he use for the material?   The heart of Ymir
Choose the metal that has rumored to bring fortune and fame to a person with the destiny.   Emperium


Set 3
Choose an item that the Gift merchant in Prontera does not sell.   Bouquet
Choose a city where you cannot purchase a Stiletto.   Prontera
Choose the closest city to Turtle Island.   Alberta
Choose the monster that is a different type than the others.   Aster
Choose the monster that has a different attribute than the others.   Metaller
Choose the monster that is different sized than the others.   Raydric
Choose the monster which doesn't drop 'Alcohol'.   Poison Spore
Choose the NPC that is irrelevant to the Knight job change quest.   Thomas Servantes
Choose the NPC that is not a citizen of Prontera.   Pina
Choose the right name for the Kafra lady who wears glasses.   Leilah
How much SP is spent to use lvl 7 Thunderstorm?   59
Choose the right amount of damage reduction and SP consumption of the Energy Coat skill when the caster's remaining SP is 50%.   Damage -18% SP2%
Choose the property that is irrelevant to 'Bolt' type skills for the Mage class.   Earth
Choose the right chance and attack strength for lvl 7 Double Attack, the Thief skill.   35% / 140%
Choose the skill that is irrelevant to learning Magnus Exorcismus, the Priest skill.   Divine Protection
Choose the correct defense and ability of the Bunny Band.   2 / LUK +2
Choose the class that cannot equip Padded Armor.   Archer
Choose the item that cures all abnormal status and restores full HP and SP at the same time.   Yggdrasil Berry
Who rules the Rune-Midgarts kingdom right now?   Tristram the 3rd
Choose the god of Crusaders.   Odin


4. Cuando hayas superado esta parte de la prueba, abandona la habitación en la que estás y vuelve al pasillo. Entra a la habitación situada justo en frente. Habla con el [NPC Practical Examination]. Este te enviará a una sala de espera, haz clic en el chat para continuar.



5. A continuación, tendrás que enfrentarte a tres oleadas de monstruos.

Oleada 1:
8 Chonchon, 8 Fabre
Oleada 2:
24 Lunatic
Oleada 3:
4 Whisper (pasivo), 1 Whisper (agresivo)

6. Cuando hayas acabado, vuelve a hablar con el [NPC Test Professor]. Este NPC te asignará una de las tres vías posibles para continuar con la quest. Tendrás que ir junto al Biology Professor, Physics Professor o History Professor en función de lo que te diga.

Ruta del History Professor

7-A. Abandona la habitación donde estás y vuelve al pasillo para dirigirte a la última habitación que hay al fondo. Habla con el [NPC History Professor] situado en (yuno_in03 62, 176).



Este te pedirá que le entregues uno de estos objetos: un Yggdrasil Leaf, un Yggdrasil Berry o un Yggdrasil Seed. Es recomendable entregarle el Yggdrasil Leaf, dado que se puede comprar en Lutie, Al De Baran o Umbala por 4 000z. Tras entregarle el objeto, tendrás que escuchar una de sus largas lecciones y, finalmente, entregarle nuevos objetos: un Feather of Birds, un Trunk, un Squid Ink, un Animal Skin y un Empty Bottle. Ahora tendrás que elegir estas opciones para escribir la tesis:

A giant snake Yormungandr.
Utgard where titans live,
Midgard, where humans live in,
Asgard, where gods live.
A giant ash tree.
Asgard, Jotunnheim, Niflheim.
can restore half of total HP and SP.


Ruta del Physics Professor

7-B. Sal de la academia y dirígete al norte de la misma para entrar en el [Somatology Laboratory]. Una vez dentro, habla con el [NPC Physics Professor] situado en (yuno_in03 244, 31).





Tendrás que entregarle los siguientes objetos: 30 Stone, 50 Arrow of Wind, 50 Stone Arrow, 50 Crystal Arrow (un archer puede fabricártelos a partir de los objetos que recibirás) y 1 Holy Water. Cuando le entregues todos estos objetos, tendrás que escuchar su lección para preparar la tesis. Entonces tendrás que entregarle más objetos: un Feather of Birds, un Trunk, un Squid Ink, un Animal Skin y un Empty Bottle. Finalmente, tendrás que elegir entre una serie de opciones para completar la tesis. El resultado final debería ser este:

Magic spells are varied into 4 elements such as Water, Earth, Fire and Wind. Each property has an opposing property. Magic with wind property is strong against water Magic with earth property is strong against wind However, that does not work on the opposite case. You must apply different types of property by the situation or place.
Magic spells are varied into 4 elements such as Water, Earth, Fire and Wind.
Each property has an opposing property.
Magic with wind property is strong against water Magic with earth property is strong against wind. However, that does not work on the opposite case.
You must apply different types of property by the situation or place.
You never know the limits of magic.
It is not suggested to be too addicted to magic spells.
Only pertinent uses of magic, as well as rest will guarantee you a safe battle.
Forming a party with people of different classes is considered the best way to ready for battle.


Ruta del Biology Professor

7-C. Sal de la academia y dirígete al [Monster Museum], situado unos pasos al oeste de la academia. Una vez dentro, dirígete al fondo de la habitación, cruza el portal y habla con el [NPC Biology Professor] situado en (yuno_in03 32, 102).





Te pedirá que le entregues una serie de objetos pertenecientes a uno de estos sets elegidos al azar:

Set 1
5 Heart of Mermaid, 5 Nippers, 5 Clam Flesh
y
5 Cobwebs, 5 Shells, 5 Insect Feelers
o
5 Horns, 5 Snail Shells, 5 Moth Dusts

Set 2
5 Tendon, 5 Nipper, 5 Sharp Scale
y
 5 Mantis Scythes, 5 Worm Peelings, 5 Rainbow Shells

Cuando le hayas entregado todos los objetos, tendrás que escuchar su lección y después entregarle estos otros objetos: un Feather of Birds, un Trunk, un Squid Ink, un Animal Skin y un Empty Bottle.


8. Finalmente, recibirás un libro con la tesis y tendrás que enseñársela al Decano de la academia de magia. Dirígete al [castillo de los Sages] situado en la esquina noroeste de Yuno. Cuando estés dentro, camina hacia el oeste y habla con el [NPC Dean of the Academy] situado en (yuno_in02 38, 61) para convertirte en Sage.




56
Guías / Cambio de oficio: Wizard
« en: 25 de Abril de 2016, 12:28:29 pm »
Cambio de oficio: Wizard

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Mage
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Wizard
1. Ve a la torre de Geffen situada en el centro de la ciudad y dirígete al piso más alto. Habla con el [NPC Wizard Guildsman].





2. Recolecta uno de los siguientes grupos de objetos en función de lo que te diga el anterior NPC.
Si tu nivel de oficio es 50, no tendrás que superar esta parte de la prueba.

Set 1
10 Red Gemstone, 10 Blue Gemstone, 10 Yellow Gemstone

Set 2
5 Crustal Blue, 5 Green Live, 5 Red Blood, 5 Wind of Verdure


3. Cuando hayas entregado todos los objetos, habla con el [NPC Gloomy Wizard] situado en esa misma habitación, concretamente en (gef_tower 102, 24). Tendrás que responder a una serie de preguntas pertenecientes a uno de los tres sets que puedes ver a continuación:



Set 1
Which of the following is not necessary to learn Fire Wall?   Napalm Beat Lv 4
Regardless of it's previous attribute. What does the monster's attribute change to when you cast Frost Diver on it?   Water
When you completely master Napalm Beat, what is the ratio of the increased MATK using that spell?   1.7 times
What item do you need when casting Stone Curse?   Red Gemstone
Which of the following is NOT required to master Safety Wall?   SP Recovery Lv 6
Without the INT bonus, what amount of SP is recovered every 10 seconds when you have learned Increase SP Recovery Lv 7?   21
Using Energy Coat, when you have 50% of your SP remaining, how much SP is used when hit, and what percentage is damage reduced by?   Damage 18% SP 2%
How much SP is consumed and how many times can you avoid attacks when using Safety Wall Lv 6?   SP 35, 7hits
How much SP is needed when using Lv 10 Thunderstorm?   74
Which skill is most useful training in the Byalan Dungeon?   Lightning Bolt

Set 2
Which monster can you obtain a slotted Guard from?   Pupa
Which of the following is the easiest monster for a low level Mage to hunt?   Flora
Which monster will not be affected by Stone Curse?   Evil Druid
When attacking a Lv 3 water attribute monster with a wind attribute weapon, what is the damage percentage?   200%
If a Baby Desert Wolf and a Familiar fought, which one would win?   Baby Desert Wolf
Which of the following cannot be a Cute Pet?   Roda Frog
Choose the monster that is weak against a fire attribute attack.   Hammer Goblin
Which of the following monsters has the highest defence?   Caramel
Choose the monster that's a different species.   Ghostring
Which of the following is not an Undead monster?   Deviace

Set 3
Which stat is most important for a Mage?   INT
Which attribute does not have a 'Bolt' type attack?   Earth
Choose the one that does not relate to a mage.   Good at selling stuff.
Which town is the home of the Mages?   Geffen
Which of the following cards has nothing to do with INT?   Soldier Andre Card
What is the Mage good at compared to other job classes?   Exceptional Magic Skills
What is the INT bonus at Job Lv 40 for a mage?   5
Which item can't be equipped by mages?   Cap
Which of the following is the catalyst when making the Mage test solution 3?   Blue Gemstone
Which card is irrelevant to magic?   Magnolia Card


4. Cuando termines de contestar a las preguntas, vuelve a hablar con el mismo NPC y este te transportará a una sala de espera para proceder a la siguiente parte de la prueba. A continuación, tendrás que derrotar a todos los monstruos que te encontrarás en tres habitaciones distintas. Si mueres en el intento tendrás que volver a empezar esta parte de la prueba desde el principio. Además, tienes un límite de tiempo de 3 minutos por habitación. Los monstruos que puedes encontrar son los siguientes:

Habitación 1 ~ Tipo agua (debes usar magia de viento)
Obeaune, Hydra, Cornutus, Phen, Shellfish, Vadon, Magnolia, Marin, Marina, Marine Sphere

Habitación 2 ~ Tipo tierra (debes usar magia de fuego)
Mantis, Orc Warrior, Mandragora, Flora, Bigfoot, Caramel, Giearth, Savage, Vitata, Deniro, Hode

Habitación 3 ~ Tipo fuego (debes usar magia de agua)
Desert Wolf, Goblin, Zerom, Elder Willow, Frilldora, Scorpion, Greatest General, Horong, Pecopeco, Metaller

Si mueres y no logras completar esta parte, tendrás que contestar a cinco preguntas adicionales para poder volver a intentarlo. Estas son las preguntas y sus respuestas:

What monster is different in attribute? Cornutus
Which monster does not covet items? Zerom
What monster is not cast sensitive? Marina.
What magic is effective to marine sphere? Lightning bolt
What is not a stationary monster? Frilldora

5. Finalmente, vuelve a hablar con el [NPC Wizard Guildsman] para cambiar de oficio a Wizard.

57
Guías / Cambio de oficio: Crusader
« en: 25 de Abril de 2016, 12:01:53 am »
Cambio de oficio: Crusader

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Swordman
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: · Cambio de oficio a Crusader
· 6 o 12 White Potions
1. Dirígete al [Castillo de Prontera] situado en (prontera 156, 356), al norte de la ciudad. Cruza dos mapas hacia arriba y uno hacia la izquierda.



2. Habla con el [NPC Senior Crusader] situado en (prt_castle 45, 169) para empezar la prueba. La primera tarea que debes cumplir es recolectar una serie de objetos pertenecientes a uno de los siguientes tres sets:
Si tienes un Chivalry Emeblem y un Hand of God en tu inventario, no será necesario que completes esta parte de la prueba.



Set 1
10 Lantern, 10 Horrendous Mouth, 10 Rotten Bandage, 10 Jack 'o Pumpkin
Set 2
10 Decayed Nail, 10 Stinky Scale, 10 Worn-out Prison Uniform, 10 Daenggie
Set 3
10 Skell-Bone, 10 Orc Claw, 10 Manacles, 10 Short Daenggie


3. Tras entregar todos los objetos, habla con el [NPC Man in Anguish] situado en (prt_castle 164, 32). Este NPC se encuentra en la prisión del castillo. Para llegar a él desde la habitación donde estás, dirígete al este, después al sur dos veces y finalmente baja por las escaleras que hay en la zona este. Necesitas llevar equipado un Rosary. Recuerda que puedes comprarlos en la iglesia de Prontera.





4. Este NPC te enviará a otra sala donde tendrás que huir de una serie de monstruos y llegar al otro extremo de la habitación. No debes atacar a ninguno de los monstruos o fracasarás. Es aconsejable tener la habilidad Endure para superar esta prueba.

5. Una vez hayas compeltado esa parte, habla de nuevo con el [NPC Man in Anguish].

6. Dirígete a la [iglesia de Prontera] y habla con el [NPC Crusader] situado junto al púlpito. Tendrás que responder a una serie de preguntas:





Set 1
What level of Divine Protection do you need to learn Demon Bane?    Level 3
If your INT is 30 at level 55 (including the INT from equipment) how much HP does Lv. 5 Heal recover?    440
When using Divine Protection Lv. 7, how much does your defense increase by against Undead?    21
Which of the following spears can attack the Nightmare with ghost attributes?    Zephyrus
What level of Heal do you need to learn Cure?    Level 2
What is the attack speed with Cavalier Mastery Lv. 3?    80% of normal speed
Which of the following is not a correction description Demon Bane?    Only Acolytes can learn the skill.
How much SP does Heal Lv. 7 use?    31
What can you cure with Cure?    Curse
What best describes a Crusader?    One who is preparing for the Holy War.

Set 2
Which of the following monsters has a different attribute?    Isis
Which sword is effective in attacking demon monsters?    Decussate Tsurugi
Which item does the Dokebi NOT drop?    Golden Hammer
Which demon monster has the most HP?    Marionette
Which demon monster is a different size?    Ghostring
Which shield decreases attacks from demon monsters?    Shield From Hell
Which attribute is the most effective of the Wind Ghost?    Earth
Which monster is different from the other demon monsters?    Whisper
What effect does the Marionette Card have?    Increase defense against ghost attacks by 30%
Which of the following is an effective way to react when encountering a demon monster?    Put Holy Water on weapon and attack.

Set 3
Which attribute is the most effective in attacking the Undead?    Holy
If the monster is a level 2 Undead, how much more damage does a Holy attack do compared to Fire?    50%
What item can you not get from an Evil Druid?    Monk Hat
Which Undead monster has the highest HP?    Zombie Prisoner
Which of the following is a different size?    Drake
Which card is immune to undead attacks?    Orc Zombie
What was the releationship between Munak and Bongun before they passed away?    Childhood friends in the same village
Which of the following monsters is not aggressive?    Skeleton
What is the name of a Shield compounded with the Munak Card?    Amulet Shield
Which of the following monsters does not drop Memento?    Munak


7. Vuelve al Castillo de Prontera, concretamente a la habitación donde empezaste la prueba y habla con el [NPC Patron Knight]. Este te pedirá un Holy Water, que puede darte cualquier acolyte o Priest.



8. A continuación, tendrás que superar la última parte de la prueba. Serás transportado a una habitación donde tendrás que enfrentarte a cuatro oleadas de monstruos:

Oleada 1: 6 Zombies
Oleada 2: 3 Soldier Skeleton
Oleada 3: 1 Mummy y 1 Archer Skeleton
Oleada 4: Una versión fantasma del personaje

9. Finalmente, vuelve junto al [NPC Senior Crusader] y tu oficio cambiará a Crusader. Si tu nivel de oficio es 50, recibes 12 White Potions, de lo contrario, recibes 6 White Potion.

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Guías / Cambio de oficio: Knight
« en: 24 de Abril de 2016, 11:03:09 pm »
Cambio de oficio: Knight

Requisitos:
Nivel de oficio: 40
Oficio: Swordman
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: · Cambio de oficio a Knight
· 3 o 7 Awakening Potions
1. Dirígete a la caballería ubicada en la esquina noroeste de [Prontera], concretamente en (prontera 35, 346).



2. Una vez dentro, habla con el [NPC Chivalry Captain], en (prt_in 88, 101) situado detrás de un mostrador, para empezar la quest.



3. Habla con el [NPC Sir Andrew] situado cerca de la entrada, concretamente en (prt_in 75, 107). Este te asignará un conjunto de objetos que debes recopilar y entregarle.
Si tu nivel de oficio es 50, no tendrás que superar esta parte de la prueba.



· Set 1:
5 Bug Leg, 5 Clam Flesh, 5 Maneater Blossom, 5 Old Frying Pan, 5 Snail's Shell, 5 Heart of Mermaid

· Set 2:
5 Elder Pixie's Moustache, 5 Orcish Voucher, 5 Mane, 5 Moth Dust, 5 Reptile Tongue, 5 Wing of Red Bat


4. Cuando tengas los objetos, habla con el [NPC Sir Siracuse] situado al sur de la habitación, junto a una mesa, concretamente en (prt_in 71, 91). Este te hará una serie de preguntas que debes acertar para poder continuar, a continuación tienes las respuestas:



1. Weapon unaffected by Twohand Quicken    Flamberge
2. Skill not required for Bowling Bash    Provoke Level 10
3. Option not necessary for Brandish Spear    Spear Boomerang
4. Weapon that can attack a Nightmare monster    Zephyrus
5. The correct amount    80%
6. You should tell the novice about a    Hunting area
7. In the front of a battle you should    protect everyone
8. The most important value of a Knight    honor


5. Cuando hayas acabado de responder a todo, ve a hablar con el [NPC Sir Windsor] situado en el centro de la habitación, concretamente en (prt_in 79, 94). Este te llevará a una sala de espera para continuar con la prueba. Entra en la sala de chat para comenzar.



· Lucharás contra tres oleadas de monstruos.
· Debes eliminar a todos los monstruos dentro de un límite de tiempo.
· Los monstruos de la primera oleada son débiles al elemento fuego, mientras que los elementos de la segunda oleada son débiles al elemento agua. Los monstruos de la tercera oleada no son débiles a ningún elemento en particular.

Oleada 1
2 Andre, 2 Argos, 2 Deniro, 2 Dustiness, 2 Piere.
Oleada 2
2 Anacondaq, 2 Desert Wolf, 4 Draniliar, 2 Frilldora
Oleada 3
6 Goblin de distinto tipo


6. Cuando hayas completado esa parte de la prueba, habla con el [NPC Lady Amy] situado en la esquina inferior izquierda de la habitación, concretamente en (prt_in 69, 107). Tendrás que contestar, una vez más, a una serie de preguntas. Estas son las respuestas:



  • Open a Chat Room and wait o Look for people seeking Knights
  • Check out the area and plan ahead or Lead the party slowly at the front
  • Keep the monsters from reaching your party or Defend while the party retreats
  • Ask your party's Priest to help
  • Give it to who deserves it the most or Decide with party who gets it
  • Open a chat room and wait or Inquire if there is anyone that is interested
  • Give suggestions for a place to hunt
  • Tell the person how to reach the exit or Lead the person to the exit
  • Would it be possible to get a heal please?
  • Ask around to find the owner or Simply walk by


7. Ahora dirígete junto al [NPC Sir Edmond] situado junto a unos sofás, en (prt_in 70, 99). Este te llevará a un mapa lleno de Porings, Lunatics y Chonchons. Lo que tienes que hacer en esta parte de la prueba es no matar nada. Simplemete siéntate y espera a que la prueba finalice.



8. Habla con el [NPC Sir Gray] ubicado en (prt_in 87, 92). Te hará una serie de preguntas que tendrás que responder de la siguiente forma:



  • Stronger
  • To protect others
  • Those waiting for me
  • Friends

9. Finalmente, vuelve a hablar con el [NPC Chivalry Captain], se trata del primer NPC situado junto al mostrador con el que hablaste para empezar la quest, y tu oficio cambiará a Knight. Recibes 3 Awakening Potions si tu nivel de oficio es inferior a 50, de lo contrario, recibes 7 Awakening Potions.

60
Guías / Cambio de oficio: Thief
« en: 12 de Abril de 2016, 03:30:23 pm »
Cambio de oficio: Thief

Requisitos:
Nivel de oficio: 10
Oficio: Novice
Objetos: Es variable, léelo en la guía
Recompensa: Cambio de oficio a Thief
1. Ve a [Pirámides], al noroeste de Morroc.



2. Entra a la mazmorra y dirígete al centro del mapa para cruzar por un portal situado justo en (moc_prydb1 90, 105).



3. Una vez dentro, sigue el pasillo hacia abajo hasta llegar a un cruce, métete por el [portal de la izquierda].

4. Habla con el [NPC Thief Guide] y responde a sus preguntas.



5. Sal fuera de la pirámide y busca al [NPC Mr. Irrelevant] en la zona este del mapa, junto a una columna derruida, exactamente en (moc_ruins 141, 125). Habla con él para ser enviado a una granja de setas cercana.



6. Cuando estés en la granja, tendrás que matar todas las setas y recoger los objetos que dejen caer. Tienes que acumular un total de 25 puntos.

   · Orange Gooey Mushroom: 1 punto
   · Orange Net Mushroom: 3 puntos

Nota: Si mueres, vuelve a hablar con el [NPC Mr. Irrelevant] para volver a la granja.

7. Cuando tengas 25 puntos, vuelve al interior de la [pirámide] y habla con el [NPC Comrade] situado en la misma habitación donde empezaste la quest. Si tienes los puntos necesarios, te convertirás en Thief.


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